Thursday, April 5, 2012

~seharian bersama mereka ~

mengumumkan,baucer telah sampai kepada pihak HEP dan diminta kepada semua KK untuk mengambilnya di Hep...sekian...

itula apa yang telah dimumkan oleh YDP JPP aku masa mes lecture EDU kat khaldun ri2..lari skett skripp dya..hehe


so,aku sebagai KK yang berdedikasi ,semangatlah nak ada baucer 2...aku suh la PKK amek baucer 2...huhu..bila dah dapat baucer 2,aku xtaw lak nak beli kat mana...aaaa,mencikk la...
nak balikk...tapi bz...kalo beli kat hasani siyes best,siap dapat potongan harga g..memang kami semua dalam dilema la nak beli buku kat mana....baucer 2 bleh guna sampai hujung bulan nie ja....lagila bertambah kestressan aku...wuuuuuu

keesokannya,aku pon cubala risik2 classmate aku sapa yang nak p...tanya orang nie,tanya orang nu...
then,aku risik la pilot drebar berdedikasi kami,en Fitri Zahir...dan jawapannya...

tretttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttt...

"ok,bleh..aku pon nak p beli gak"...lebih kurang cam 2 la dya jawab.


aku pon apa lagi,meloncat gembira happy la sebab ada gak orang nak bawa kami p beli buku...
so,lepas zohor tadi,aku pon laju2 la nek van ikut depa...dala kami 4 orang ja girls lam van 2...xp ada aku kisah...janji bley beli buku..hehe


mula2 kami p teman kawan amek buku kat sekolah ABIM...besala,dia kan usahawan berjaya..hehe
pastu,kami p hantaq cik taharah p pekan rabu...sorang2 pon boleyy jalan dya..
next,kami p la apa nama xtaw..pacific rasanya...pakat serbu la masuk popular...
p2 kat sana..nohhh,ramai kot student2 IPDA kat c2...semuanya pakat nak beli buku...dah macam reunion dah...huhu
aku pon mulakan dengan ummul kitab membeli alat2 tulis..pusing punya pusing xtaw gak nak beli pa..hehe
pas2 da beli alat tulis semua,aku merayau la plak kat belah2 juai buku 2...
ada banyak la buku yang aku rasa nak beli..
pas2 ada satu buku 2 aku tertarik gla nak tengok,tapi dya ada kat rak paling atas...
aku pon jinjat2 la nak amek buku 2...

cubaan pertama : failed
cubaan kedua ; pon failed
cubaan ketiga : "nak amek buku ka,nak buku mana?? kesian ngat aih dok terlompat2 dah..."

aiseyyyyymaaannn,skali senior aku dok tengok dari tadi aku dok wat cubaan ambek buku dengan semangat jayanya....malu2...
last2 dya yang tolong amek..tawla,aku xbrapa nak cukup tinggi pon...sadis2..
pas2 da siap suma,aku da mula nak bayar..semua pakat bajet cukup2 ngan baucer 2,,...
ada kawan aku nie,dya amek buku sume pas2 time bayar ada kurang plak.so cashier 2 cakap kena amek sumthing nak bagi cukup...
dya dengan semangat p amek coklat A.K.A gula2 ...
sekali cashier 2 cakap" aaa,coklat x boleyyyy...pelat cina.....
kah kah kah,kami renggah gelak kat dya xtaw nak habaq la...gelak sopan la  tambah2 geng2 laki 2,nasibla yg kena 2 pon laki gak,so control cool la..haha

dah siap suma,kami pon kumpui ramai2 singgah semayang n pekena mcd...
McD 2...selama 20 tahun hidup,x penah aku makan mcd...xmasuk 21 g .. hari nie,rekod aku telah pecah...huwaaaaa

tapi boleh la..sebab lapaq,semua sedap..ngeh2..
okla,da xtaw nak gebang pa dah...hihi

niela apa yang dan aku beli kat popular 2....

                                         


Nie suma la den borong..hehe

buku2 yang dah lama nak..yang biru 2 la,cek x sampai nak amek..huh

novel mesti ada lam senarai
spongebob 2 bukan yer..

buku yang dah sedia ada kat bilik..
done reading..



~ rezeki jangan ditolak,musuh jangan dicari ~

                                                                                                                   ~ aku suka borong buku ~


                                                                    ~  مع السلامه ~

thanks to fitri,khalil,naim,imey,afiq,adik,dayah,taharah

No comments:

Post a Comment