Wednesday, December 14, 2011

~ MENGUMPAT: LUMRAH MANUSIA KE??????? ~

       "Jijah,hang taw dak,anak kak Kiah tu kan mengandung anak luaq
        nikah..dia baru ja kawen Jah oii,awat branak awal ngat....
        depa kata tak cukup bulan,huih,aku x percaya aih".........
        Erm,slalu ja kita dengaq crita macam nie....
       anak luar nikah la,pompuan jalang la....macam-macam.....

                                    MENGUMPAT!!!

      sinonim sangat istilah nie terutamanya bagi kaum hawa......kenapa ya???
      kenapa kita perlu buka aib orang,mengata sana sini,canang hal orang......
     sedangkan kita sendiri pon belum tentu lagi baik...ish3....
    aku xkata aku baik,xp aku agak allergik nak dengaq hal orang.....
    daripada dengaq hal orang baik la baca novel...walaupon agak buang masa xp kira ok la
    dari dengaq hal  orang... dapat dosa kering.....

      Erm, Umat islam kini mundur bukan kerana serangan yahudi keatas kita semata-mata.....
      tapi kerana sikap umat islam itu sendiri.......fitnah orang sana sini....
      sebab tu umat islam x maju2 bak kata pepatah,
              "kerana pulut,santan binasa,kerana mulut islam teraniaya".
                                  nie pepatah aku nie,heeee...

    Semasa israk dan mikraj,Rasulullah ada melihat kaum yang mencakar muka dan dada mereka
   dengan kuku  tembaga mereka..kata Jibril ':itulah orang yang makan daging manusia (mengumpat)
   dan  menjatuhkan maruah (mencela,menghina) orang
   mm,semoga aku dijauhkan dari  tergolong dalam golongan tersebut...Nauzubillahi min zalik....
                                           
                              video nie aku suka sangat...
                              banyak mesej yang baguih2 punya....
                              hensem lagi pembuat videonye..wehee..
 
                                             
salam ukhuwwah....=)

No comments:

Post a Comment