Friday, December 2, 2011

~JALAN,JALAN DAN JALAN BERSAMA FAMILY~

           ermmmm...indahnya persaudaraan...
aku cukup suka klo dapat kumpul ramai2,p jalan2 ngn family sume.....
uuhhhhhh,ramai btol kat umah aku skunk nie....mcm ramai lak adik beradik...padahal 2 org jew..hikhik....
      maybe orang lain suka suasana yang sunyi dan mendamaikan....
  xp tidak bagi aku...
xkisah pon umah bising,bunyi tangisan,gelak ketawa sbb 2 sebenarnya warna kehidupan...
     lagipun,aku pon bising gak...hehe...kira masokla ngn suasana 2....
  ehh,apa aku merepek nieh..aish2...
     semalam,elok jew bangun dr tidur,my cousin called ajak g penang...wahahaha..mmg on sokmo la aku bab jalan nieh...
   so,apalagi,aku siap2...then kna cek keta dulu..kang xsampai lak..
yg anak2 saudara plak aish xsempat2 nak p....
            actually,aku xtaw jalan pon...berpandukan signboard,ake redah jaaaaaaaa..haha....
sepupu aku a.k.a si penunjuk arah pon,haish xbleh pakai...ckp mcm pro dah..cdgnyaa nak ke bagan dulu,aleh2 lepas ke jeti la plak...alang2 dah sampai 2,kol la sepupu yg mengajak den poie 2....alamakkkkk...skali blom sampai daaa..ada kt klinik plak...pas2 siap tanya hg wak keta ka terbang...
masalahnya bkn aku yg cepat,xp dya yg lambat...hikhik....
     
             okla....xnak cakap banyak...
biarlah gambar yang menceritakan hati aku...weheeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee =)


                                           Time atas ferry........

poyo jew aku...hee


deq amar yang banyak jew soalannya..

anak2 sedara yang menggamatkan umah aku..

abeh brg mekap gara2 mereka berdua..=)


haha......
so,sampai kt teluk bahang kol 3..rest jap,makan laksa...then kol 5....
hoyeahhhhhhhhh!!!
mandi pantai lak....

tgk lagi !!
kini di pantai..

niela si  perancang  perjalanan


'
model pantai..

amar lagi...xley mandi dya..hii

biarpon ombak yang merubah pantai.......

erkk.

hampir lemas den..


oklah.....
xtaw nak cakap pa dah.....
yang pentinggggggggggggg,kita enjoy..ukhuwah sesama saudara....
kalo dengan keluarga kita xdapat nak jalinkan hubungan yang mesra...
macammana kita nak bina hubungan yang baik dengan jiran,kawan2 dan masyarakat...
kan,kan,kan......??

apapon,persaudaraan sesama islam itu sangatla penting..
sepertimana Rasulullah SAW mempersaudarakan Muhajirin dan Ansar....
dengan cara itu,islam bertambah kuat dan berkembang.....


=)

salam ukhuwwah.............................

                         
                                     



2 comments: