Monday, January 31, 2011

PERMAINAN KANAK-KANAK

BELALANG DAN BELATUK

assalamualaikum semua.....ariniey saya nak kongsi satu permainan yang baru jew saya dapat untuk assignment saya......saya pon xtaw permainan apa sebelum nie...nama dya belalang dan belatuk.....so,saya ngan kawan-kawan saya pon carila maklumat tentang permainan nie...cari punya cari akhirnya dapatla taw cane nak maen......

ada beberapa step nak main permainan nie...1st sekali kena bahagi kepada 2 kumpulan...1 namanya belalang...lagi satu belatuk.....bila dah ada grup,kna ada garisan selamat....
 lepas 2,kena ada sorang yang akan menjerit belalang ataupun belatuk.....bila jerit jew belatuk,kumpulan belatuk kena lari selamatkan diri daripada ditangkap oleh kumpulan belalang..begitulah sebaliknya....boleh jugaa nak wat tipu helah dengan menjerit bela.........can....haha...bolehla tengok kumpulan mana yang kena tipu......

Bila kami da dapat taw cara permainannya,kena plak wat demo...sebab nak amek gambar nak wat lampiran....kami apa lagi,pagi2 lagi dah turun court nak wat demo...riuh rendah jadinya...huhu..teringat zaman kanak-kanak ribena dulu.....

masa nak wat assignment nie,kena la ushar2 sapa yang dapat tajuk sama ngan kami....so,tanya punya tanya,ada la budak pk dapat tajok yang sama....so,saya pon mintaklah jasa baek dia untuk kongsi apa yang dia dah dapat....tengok....daripada xkenal,dah kenal...nama dia asma....nielah masa nak rapatkan ukhuwwah sesama islam ye x?????

sesungguhnya saya happy dapat siapkan assignment nie.......
ok,pic nie saje la nak kongsi sketttt...ada permainan musang dengan ayam,katak dalam kolam dan lain-lain lagi.......
















salam ukhuwwah..................

1 comment: