Saturday, June 30, 2012

Perlu Ke Bunuh Diri ??

ehem2,tajuk kemain lagi yerk....hihi

sebenarnya aku rasa nak tulis pasal apa yang aku dapat waktu ceramah isra' mikraj tempoh hari....tempoh hari ye..
dalam ceramah tu,banyak yang aku dapat dan aku xdapat nak tahan air mata dari mengalir waktu penceramah cerita saat kewafatan rasulullah...ya Allah,siyes sedih sangat2....

dalam ceramah tu banyakk la yang penceramah sampaikan...
macam kisah ketika nabi diisra'kan dan sebagainya...
kisah nie mungkin dah ramai yang tahu...
sangat2 rasa sayang dan cinta rasulullah..

tapi aku nie jenis kena selalu diberi motivasi, muhasabah diri baru aku rasa insaf..
tapi kalo lama2 xdengaq ceramah ka kuliah ka mula la la jadi xtahwan....allah...

ok,kita KIV jap sal isra' mikraj 2....
la nie aku nak highlightkan apa yang penceramah bagitaw n aku sangat2 setuju..
agak lari skit dari tajuk ceramah yer....xpa2
nie berkaitan rokok..

ok..
Dear perokok,
asap rokok itu adalah makanan jin..awat yang suka bagi jin kenyang??
kepit rokok itu adalah lambang zionis...
kalau pikiaq balik,rokok kan depa yang buat?
bijak noh depa nak jatuhkan umat islam...
Allah jadikan mulut untuk berzikir kepada allah selain kegunaan untuk makan dan sebagainya...
jadi awat gunakan mulut untuk benda yang haram...
rokok kan haram...sesetengah pendapat kata makruh..
makruh adalah perkara yang allah x suka...
pokoknya,2 2 tu xyah la wat...
selain tu,berapa ramai yang meninggal disebabkan rokok???
andai yang mati kerana rokok,mereka adalah mati kerana bunuh diri..
ibaratnya harimau ada kat hutan...
orang cakap jangan masuk hutan sebab ada harimau..tapi dok gagah p masuh hutan gak,and mati dibaham harimau,mati bunuh diri la kiranya...samala macam merokok...
dah taw mudharat  dok merokok gak...
and PERLU KE BUNUH DIRI??

okla,sebenaqnya 2 la yang aku nak highlightkan...
sbbnya aku mmg xsuka ngan perokok...
kalau bleh rasa macam xmaw ada kawan yang merokok...
tapi sapala kita nak halang depa merokok kan....

so,harap2 gejala merokok nie bolehla dikurangkan skittt..
penat taw dak nak tutup hidung and tahan nafas bila berhadapan ngan perokok...
xdak empati toi depa nie....huh...


2 ja,nak cakap....


                                                 ~k,bye~



No comments:

Post a Comment